Morgen is het zover - Reisverslag uit Elburg, Nederland van Jolanda Teeuwen - WaarBenJij.nu Morgen is het zover - Reisverslag uit Elburg, Nederland van Jolanda Teeuwen - WaarBenJij.nu

Morgen is het zover

Door: Jootje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

13 Mei 2009 | Nederland, Elburg

Hallo allemaal,
Morgen is het zover. Eindelijk de reis maken naar het dak van de wereld. Twee jaar geleden toen Pa en ik in de trein van Beijing naar Xian zaten hadden we allebei het idee om een keer met de trein naar Tibet te gaan. Het dak van de wereld! Heel bijzonder om over de hoogste spoorlijn ter wereld (boven de 5000 meter) naar Lhasa te rijden. Toen we na die vakantie weer in Nederland waren zijn we gaan kijken naar een reisorganisatie die een mooie rondreis in de himalaya in het programma heeft. Al heel snel waren we er samen over uit. Een reis naar Zuid-China, een trektocht in de Himalaya (overnachten in tenten) met een klein gezelschap buiten de toeristenpaden om (geen massa-toerisme).
We hadden de reis vorig jaar geboekt, maar een paar weken voor vertrek kregen we een negatief reisadvies. Er was onrust in Tibet...
Erg jammer voor onze reis, maar nog vervelender voor de mensen die daar wonen. Maar de reis bleef bij ons allebei op ons "lijstje" staan. Eind vorig jaar samen besloten om het dit jaar nog eens te proberen. Begin van het jaar de reis geboekt, en nu is het bijna zover. Twee maand geleden was het nog even spannend (weer negatief reisadvies voor Tibet), maar nu hebben we groen licht. Al hoewel de reis iets is aangepast vanwege onrust in Xiahe en omstreken.
We vliegen morgen om 16:50 uur vanaf Schiphol naar Wenen om daar (als er tijd voor is) een kopje Wienermelange te drinken ;) ,daarna naar Beijing.
We hebben 3 dagen in Beijing waar we heel veel dingen willen zien en meemaken. We willen naar het Zomerpaleis, een dag wandelen (klimmen en klauteren) op de Muur, naar onze favourite restaurantjes, en we willen enorm gaan shoppen. Je begrijpt het al, we hebben tijd te kort.
Ik hou jullie op de hoogte.
(nu eerst nog even kijken of ik alle spullen in m'n rugzak kan krijgen)
Liefs van Jolanda

• 13 Mei 2009 - 20:10

Edwin Lindeboom:

He die Jo,
    wat leuk man, effe een treintje pakken, je begint al een beetje op ome Hans de Goede te lijken. Wellicht kan hij je nog wat tips geven over de stationnetjes daar. Ik wens je samen met je vader heel veel plezier toe. Maar waar blijft Joep? of was het nu Herman?

• 13 Mei 2009 - 20:19

Piedie:

Hoi Hans,

Oh nee, je bent iemand anders :P

HEEEEEL veel plezier en ik ga je volgen!

• 14 Mei 2009 - 16:34

Teiwes:

he wijffie,

Het is nu 18:30 geweest en je bent inmiddels begonnen aan de reis waar je zo lang naar uitgekeken hebt. Heel veel plezier Jo en we spreken/ sms-en elkaar snel!
    Dag vrouw, groeten aan je paps

• 14 Mei 2009 - 18:48

Hester:

lieve Jo,
    Jemig, had me niet gerealiseerd dat je morgen al ging. Heel veel plezier toegewenst en zie met verlangen je volgende verhalen tegemoet want je weet ook Tibet staat hier al heel lang op het lijstje. Geniet ervan!
    kus hester

• 15 Mei 2009 - 07:54

Marit:

Hoi Jolanda, Heel veel plezier. Ik ga je op de voet volgen!

• 15 Mei 2009 - 18:01

Jessica:

hi jolanda en oom jurrie

hoe gaat het? wat leuk dat ik jullie nu kan volgen. een hele goede reis. en maak mooie foto's he ik ben benieuwd.

liefs x jessica

• 16 Mei 2009 - 04:20

Jan En Jacq:

Via de mail horen we wel hoe de reis is verlopen. En of je de wienermelange met Mozart ballen hebt laten smaken.
    Kreeg je snietzel of noodle aan boord bij zo´n oostenrijkse maatschappij? Veel plezier in Beijing. Tot Mails Jan en Jacq

• 25 December 2018 - 18:43

G.verwoerd:

Mooi Jolanda,

het isl 9 jaar later, het is nu 2018, 25 december Kerst.

Jammer dat ik het niet mee beleefd heb.

Liefs je moeder.