WOW met een gouden randje - Reisverslag uit Veluwe, Nederland van Jolanda Teeuwen - WaarBenJij.nu WOW met een gouden randje - Reisverslag uit Veluwe, Nederland van Jolanda Teeuwen - WaarBenJij.nu

WOW met een gouden randje

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

14 Juni 2009 | Nederland, Veluwe

Hallo allemaal,
De vlucht langs de Mount Everest was fantastisch! 's Morgens heel vroeg (6 uur) mochten we ons verzamelen in het hotel. We zijn toen met een taxi naar de luchthaven gereden. Het was al best druk op straat, maar we konden wel gewoon doorrijden. Op de luchthaven een beetje controle gehad (vroegen niet eens naar een paspoort)waarna we mochten instappen in een klein vliegtuigje. In totaal konden er 24 mensen in, maar we waren met 17 mensen. We zaten allemaal bij een raampje, zodat we het goed konden zien. We kregen een folder met daarop het overzicht van welke gigantische reuzen we zouden gaan zien. Na het opstijgen vlogen we boven de wolken en hadden een geweldig mooi uitzicht op de met morgenzon beschenen bergen. Op de folder kon je zien welke berg, welke naam had, en hoe hoog die berg is.
WOW! Fantastisch! Geweldig!
De stewardess kwam regelmatig langs om te vertellen over de bergen. Na een tijdje mochten we om beurten in de cockpit kijken, voor nog een mooier overzicht. De bij-piloot wees ons enthousiast naar de toppen van de Everest, Nuptse, Lhotse, Cho-oyu en Makulu. Het was een geweldig mooie vlucht. Ik heb er van genoten.
Na een oorkonde gekregen, zijn we terug gegaan naar het hotel waar we eerst een ontbijtje hebben genomen. Daarna zijn we de stad in gegaan, om Kumari, een levende godin (meisje van ongeveer 5 jaar) te zien. Na een rondleiding in de (hindu-)tempel kwamen we op een pleintje waar Kumari misschien zou verschijnen. Na een tijdje wachten kwam het meisje voor het raam staan, en verdween weer na 3 seconden. Volgens onze gids hadden we een lucky-day, maar volgens mij zag ik een vreselijk ongelukkig meisje. Ik werd heel verdrietig van wat ik allemaal gezien en gehoord had.
Na deze tempel (ik had al teveel Boedhistische tempels gezien, en nu nog een Hindu-tempel waar nog vele andere Boeddha's te zien waren) was ik toe aan iets anders. Voorlopig even geen tempeltjes meer.
Na een yoghurt-je op straat en een colaatje zijn we verder gaan ronddwalen in de stad. We kwamen op een marktje (in de zon) een klankschalenverkoper tegen, met een kraam met vreselijk veel en mooie klankschalen. Hans en ik stonden te kijken en kregen advies van de man die zelf heel veel doet/geneest met klankschalen. Na een uitgebreide uitleg, klankschalen-sessie, en zelf geoefend te hebben namen we beide,
een grote klankschaal rijker afscheid van de man. Hoe gaan we dit meenemen in onze bagage? Zouden we al overgewicht hebben? Misschien konden we de klankschaal als helm opzetten om geen overgewicht te hebben bij de douane :)
's Middags ben ik met Wendy naar een Ayuveda-massage geweest. We hadden afgesproken voor 60 minuten, maar na ruim anderhalf uur (bijna 2 uur) waren ze klaar. Helemaal relaxt kwamen we er achter dat we te laat waren voor onze eet-afspraak met de groep. Het was de laatste avond met elkaar, dus leek het ons wel leuk om met z'n allen te gaan eten op het dakterras van een restaurantje.
Gelukkig kwamen we de groep tegen op de terugweg naar het hotel, zodat we wel gewoon mee konden gaan. Lekker gegeten en gedronken.
De volgende ochtend weinig meer gedaan. We konden nog zoveel dingen gaan bezichtigen, maar in 2 dagen kun je heel Kathmandu toch niet gaan bekijken. Als ik de stad goed wil bekijken, kan ik altijd nog een keertje voor langere tijd terug gaan.
Ook was de omschakeling van Tibet naar z'n hectische stad te groot om bij te benen. Lekker in de tuin van het hotel (na de rugzak inpakken voor vertrek) een verse mangojuice drinken, daar had ik meer zin in.
De terugvlucht (Kathmandu-Delhi-Wenen-Amsterdam) was lang, en de vlucht van Kathmandu naar Delhi was geen feest. Ik zag die vlucht groen en geel. Het diner heb ik in 4 warme porties weer teruggegeven aan de stewardess. Gelukkig hadden we in Delhi een tussenstop van 7 uur, zodat ik weer een beetje kon bijkomen van ons avontuur op hoogte (heel veel tubulentie gehad).
Na een Wiener Melange in Wenen, terug in Nederland...
Gelukkig heb ik nog een paar vrije dagen om bij te komen van de reis, de vlucht en alles wat we hebben meegemaakt.
Op dit moment geniet ik weer van al het moois wat de Veluwe te bieden heeft. Ik ga straks nog even naar het bos om te kijken of er nog veel veranderd is afgelopen maand.
Bedankt voor al jullie reacties op deze site. Tot gauw. Liefs en een dikke knuffel van Jolanda xxx

  • 14 Juni 2009 - 09:21

    Thea:

    Heb alles geprint dus een
    leuke herinnering voor je vader.Groetjes en tot ziens.

  • 14 Juni 2009 - 09:31

    Meer:

    Hieperdepiep je bent weer 'om de hoek'. Wat fijn dat je weer veilig terugbent. Geniet nog even van je vrijheid, voor je het weet zit je weer in de paperclips, oh nee; nietjes:-)).

    Tot gauw,
    Mir.

  • 14 Juni 2009 - 16:21

    Jessica:

    hi jolanda

    je bent weer veilig terug gelukkkig en oom jur ook. Je hebt veel om bij te komen denk ik en heel veel foto's om af te laten drukken. ben erg benieuwd. liefs x jessica

  • 14 Juni 2009 - 21:42

    Miep:

    Hoorde van Jes dat je er weer bent, en las net je laatste mooie verhaal. Fantastisch allemaal joh!
    Sterkte morgen met de realiteit van hier en nu. Lijkt me moeilijk om weer met beide beentjes in dit simpele landje te staan, maar volgens mij ben je daar alweer goed mee bezig. Groetjes van Wm en Mp xx ook voor je pa

  • 15 Juni 2009 - 07:38

    Jan:

    Jo, welkom thuis. Rust maar lekker uit. We nemen later deze week wel kontakt met je op. Je hebt nog een etentje tegoed. Succes van de week op het werk, rustig aan met de mappen.

    liefs jan en jacq

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 10 Mei 2008
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 29243

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 01 Mei 2017

opnieuw naar het dak van de wereld

06 Maart 2016 - 03 April 2016

cái chùy (goedendag op z'n vietnamees)

25 Maart 2015 - 16 April 2015

Route de Maya's

23 Maart 2013 - 08 April 2013

Ayubowan SriLanka

05 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Cavia's in Peru, Chili & Bolivia

13 Februari 2011 - 24 Februari 2011

Ayubowan

14 Mei 2009 - 12 Juni 2009

Naar het dak van de wereld

Landen bezocht: