We zijn er - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolanda Teeuwen - WaarBenJij.nu We zijn er - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolanda Teeuwen - WaarBenJij.nu

We zijn er

Door: Jootje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

09 Juni 2009 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,
Het is net of we vandaag met een nieuwe vakantie zijn begonnen. We zijn inmiddels aangekomen in Kathmandu in Nepal. Het is hier erg warm. Vanmiddag is er 37 graden gemeten. Dat is best wel weer even wennen. Hier in de stad is het vreselijk druk. Allemaal toeterend verkeer, veel vuil op straat, kleine winkeltjes, fruitstalletjes op straat, teveel om op te noemen. Het doet me denken aan SriLanka. De mensen zijn heel anders gekleed dan in Tibet en China. We waren nog maar net de grens over, en het was compleet anders. De natuur prachtig groen, bomen, watervallen, fantastisch!
Maar voordat we hier aankwamen is er nog wel het een en ander gebeurd.
Zoals ik al schreef waren ze met de weg bezig. Hierdoor hebben we veel oponthoud gehad. Na dat grauwe dorpje zijn we verder gegaan over de friendship highway. Het was erg rustig met het verkeer. De enige auto die we zijn tegengekomen, lag ondersteboven op de weg met een enorme steen ernaast... Er lagen heel veel stenen op de weg. Stukken wegdek waren weg, sommige gedeeltes waren ze opnieuw aan het repareren, andere gedeeltes waren onverhard. Op een gegeven moment, vlakbij de grens naar Nepal konden we met de bus niet verder rijden. De weg was afgesloten. Maar dit is de enige weg naar Nepal... Verder zijn er geen andere verbindingswegen. We wisten dat dit zou gebeuren. 's Avonds zou de bus verder kunnen rijden. Zelf wilden we niet afwachten, dus hebben we de laatste kilometers naar het dorp aan de grens gelopen. Een vreselijke stinkstad, met veel vrachtwagens en afvalbergen. Door de wegwerkzaamheden konden we niet op tijd de grens over, dus zouden we in dit dorp overnachten. Het hotel waar we hadden geboekt was te vies voor woorden (al hoewel we best wel wat gewend zijn na afgelopen weken), dus zijn we naar een ander hotel gegaan (het beste hotel van het dorp). Dit was wel te doen (details komen later). Maar we hadden weer een prachtig uitzicht op een groene vallei. Ik besefte me dat ik het groen en bomen toch wel gemist had afgelopen tijd.
De bus kwam 's avonds om 9 uur in het dorp aan met onze bagage. Vanmorgen zijn we de grens over gegaan. Na een hoop controlle van de chinezen (ik mocht m'n rugzak weer helemaal uitpakken), overgestapt aan de Nepalese kan in een andere 'bus". Volgens ons een afgedankte oost-duitse bus. Maar..., weer volop genieten van de prachtige natuur.
Hupsend over de onverharde weg richting Kathmandu. Onderweg opgehouden door politie/militairen. Gisteren was er onrust geweest in een plaatsje net voor Kathmandu. Er was gevochten, en de winnaars waren iets aan het vieren. We mochten/ konden er niet langs. Na een paar uur in de zon gezeten, mochten we gelukkig verder. Het was nog erg druk op straat, maar gelukkig verder geen gekke dingen gezien.
Nu ga ik nog heel even naar het terras. Morgen ga ik vroeg weer op, om een rondvlucht te maken rond de mount Everest. Ik heb er zin in!
Tot gauw!
Liefs van Jolanda





  • 09 Juni 2009 - 18:42

    Jolanda:

    Hoi Jol en Pa wat een belevenissen volgens mij komt er volgende week weinig van werken met al die verhalen, ik wil ze allemaal horen.
    Geniet van de laatste dagen en we spreken je volgende week weer.
    Groetjes Jolanda

  • 10 Juni 2009 - 08:08

    Moon:

    He Jo, Wat een verhaal weer, ik heb het idee dat je een korte wereldreis aan het maken bent. Je mag straks wel een paar weekjes extra vrij nemen van je baas om bij te komen, keihard werken zo'n vakantie he! Nou wijfie als je terug bent reserveren we lekker een plekje bij Busloo ofzo om die eeltvoetjes van jouw eens in de watten te leggen, komt goed nog een paar daagjes dan ben je weer thuis. Geniet er nog even lekker van, alvast goede reis terug en we kijken naar jou en de rest van je verhalen uit!
    Dikke zoen, moon

  • 10 Juni 2009 - 08:15

    Louke Bruning:

    Hallo,

    Ik weet nu een beetje wat Hans heeft meegemaakt. Doe hem de groetjes, Louke

  • 10 Juni 2009 - 08:16

    Louke Bruning:

    Volgens mij is het de Himalaya!

  • 10 Juni 2009 - 08:35

    Petra:

    Wat een verhalen weer! Wat heb je veel gezien en meegemaakt. Geniet nog even lekker van de laatste paar dagen. Ben heel benieuwt naar je foto's!!

    Liefs Petra

  • 10 Juni 2009 - 11:13

    Jessica:

    hi jo

    haha 37 graden beter dan hier. het lijkt me idd net sri lanka het weer vooral de mensen zijn denk ik wel anders. lekker hoor. en geniet ervan.

    liefs x jessica

  • 10 Juni 2009 - 12:19

    Jan:

    Geniet er nog even van. Volgende week moet je de grijze bak weer aan de weg zetten. En dan ben je weer druk met de mappen.
    Goede terug reis en ik hoop dat de rondvlucht niet is met zo,n oud russisch toestel.

    Jan en jacq

  • 10 Juni 2009 - 14:27

    Mir:

    Mooi verhaal, geniet van de Mount Everest. Tot gauw!

  • 10 Juni 2009 - 19:40

    Marit:

    Hoi, wat zul jij weer genieten van je eigen wc en bedje. Toch iets om naar uit te kijken. Tot gauw!

  • 10 Juni 2009 - 22:19

    Thea:

    Hallo Jolanda,
    Ben om 23.30 uur thuis gekomen vanuit Andorra. Gauw de computer aangedaan om je reisverhaal telezen.
    Jo en ik hebben veel meegemaakt maar het haalt niet bij wat jullie hebben beleefd. Al was dit voor onze reis ook wel bijzonder.
    Stop ermee, want ik val om van de slaap, Bovendien weet ik niet of je dit voor jullie thuiskomst nog leest.
    Liefs en tot vrijdag Thea

  • 11 Juni 2009 - 10:06

    Alwin :

    Ik zit met smart te wachten op de details van het hotel 'wat wel te doen' was. Kom maar op ;))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 10 Mei 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 29243

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 01 Mei 2017

opnieuw naar het dak van de wereld

06 Maart 2016 - 03 April 2016

cái chùy (goedendag op z'n vietnamees)

25 Maart 2015 - 16 April 2015

Route de Maya's

23 Maart 2013 - 08 April 2013

Ayubowan SriLanka

05 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Cavia's in Peru, Chili & Bolivia

13 Februari 2011 - 24 Februari 2011

Ayubowan

14 Mei 2009 - 12 Juni 2009

Naar het dak van de wereld

Landen bezocht: