Ayubowan - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Jolanda Teeuwen - WaarBenJij.nu Ayubowan - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Jolanda Teeuwen - WaarBenJij.nu

Ayubowan

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

16 Februari 2011 | Sri Lanka, Negombo

Hallo Allemaal,

Even een berichtje vanaf SriLanka.
Het weer is hier fantastisch, en het is ook weer fantastisch om hier te zijn. In Nederland had ik op internet verhalen gelezen over heel veel regen op SriLanka. De weersvoorspellingen gaven ook veel regen aan. Hierdoor heb ik een regenjasje en paraplu uit Nederland meegenomen. Nou, ik kan jullie vertellen dat ik die hier niet nodig heb, dat de zon hier schijnt, het is zelfs erg warm. Er lopen wel heel veel mensen met een paraplu op straat, maar dat is tegen de felle zon.
De reis hiernaartoe was prima. We vlogen met Emirates vanaf Dusseldorf met een tussenlanding op Dubai. We zijn in het vliegtuig enorm verwend met heerlijk eten, en comfortabele stoelen.
Toen we bijna gingen landen op Colombo hadden we een prachtig uitzicht vanuit het vliegtuig. We zagen de kust met het witte strand met de wuivende palmbomen. Heerlijk. Ik heb er zin in.
De transfer naar het hotel (Brownsbeach) in Negombo was zo geregeld op de luchthaven. Voor 1500 rupee (ongeveer 10 euro voor 2 personen) in een mooie taxi naar ons hotel. Onderweg al heel veel bekende plekken gezien. Het is zowiezo een feest van herkenning. Voor de mensen die zelf ook op SriLanka zijn geweest even een paar kernwoorden: warm, zon, vochtig klimaat, mooie stranden met wuivende palmbomen, bij het hotel een mooie groene tuin met veel planten en bloemen, tuktukjes op straat, vriendelijke mensen (soms te vriendelijk), het geluid van de zee, het geluid van kraaien bij het strand, nieuwsgierige eekhoorntjes in de bomen, rokkenverkoopstertjes aan het strand. Het is eigenlijk te veel om op te noemen. Het voelt hier heel vertrouwd. Maandag (we waren nog maar net in het hotel) zei Miep al, het lijkt wel of we helemaal niet zijn weggeweest.
Maandagavond hebben we gegeten bij het hotel. Het was valentijnsdag, dus een speciaal diner met vuurwerk. De tafels waren op het strand gedekt met witte kleden op tafel en over de stoelen, kaarsenlicht met fakkels en kaarsen in zelfgemaakte standaards van bananenblad op tafel. Verlichte ijssculpturen en later op de avond vuurwerk (3 vuurpijlen).
Het eten was heerlijk. Kleine hapjes van vis vooraf, soepje, buffet als hoofdgerecht met een bbq, en als nagerecht een soort kwarkgebakje in de vorm van een hart met chocolade en granaatappelpitjes.
Gisteren hebben we het nog even rustig aan gedaan. Even bijkomen van de reis, en wennen aan de temperatuur. Miep ("mevrouw van Tellingen"), heeft 's morgens wat staan fotograferen, ik heb wat gelezen op ons terrasje in de tuin voor onze hotelkamer. We hebben hier in de straat in wat winkeltjes gekeken en bij een restaurantje een overheerlijk patatje gegeten met een colaatje op een overdekt terrasje. De restaurantjes zien er hier goed uit. We hebben toen ook besloten om 's avonds in de straat te gaan eten.
's Middags hebben we Ajid ontmoet (een van de vertalers voor de brieven van de families). Mooi om met een nederlandssprekende srilankaan te praten over van alles van SriLanka.
We zijn met een taxi nog even naar Negombo-stad gegaan om wat inkopen te doen bij een grotere supermarkt.
Ook hebben we in de stad nog even gekeken naar de prijzen voor een televisie. (bij een van de families hebben ze sinds kort electriciteit aangesloten, en misschien hebben ze nog geen televisie).
Gisterenavond hebben we bij Ammehoula gegeten (een restaurantje hier in de straat) . Voor nog geen 1000 rupee (7 euro) een heerlijk diner inclusief drankjes en koffie toe). Zelf had ik een kip Hawaii genomen. Een knapperig gegrilde kip met een zoete saus van tomaat en annanas, gebakken aardappeltjes en salade. Op de kip een schijf gegrilde verse annanas. Zeker voor jullie een aanrader om bij Jozef van Ammehoula te gaan eten als jullie hier in de buurt zijn.
Gisterenavond de chauffeur ontmoet, waarmee we morgen naar het binnenland gaan.
Vandaag nog even relaxen (Miep ligt nu in de zee). Vanmiddag naar de kinderen van de groentemarkt (wijkje in Negombo) om wat kinderkleertjes te brengen, een koekje (of iets anders lekkers) en foto's van vorig jaar.

Aan iedereen de groetjes,
Tot schrijfs!
Jolanda






  • 16 Februari 2011 - 08:04

    Moon:

    Hey teeuwen,

    We hebben elkaar alweer veel te lang geleden gesproken want ik wist niet eens dat je SriLanka zat! Leuk om je verslag te lezen en ben blij dat het goed met je gaat daar. Mooie reis toegewenst wijfie en ik hoor de rest van je verhalen wel als je terug bent.

    Dikke zoen.

    moon

  • 16 Februari 2011 - 08:49

    Jan Niet Zo Hardloop:

    Lieve Jootje,

    Geweldig om je verslag te lezen. Ik ben bang dat we Sri Lanka aan moeten doen tijdens onze culinaire wereldreis. Geen leuke man ontmoet op de 14 februari? Geniet van alles en voorzichtig.
    Liefs Jan en Jacq

  • 16 Februari 2011 - 09:17

    Jolanda:

    Hoi Jootje zo te lezen vermaak je je weer prima.
    Goed blijven smeren en niet te veel eten want je moet ooit die berg nog een keer op. Ga lekker genieten en ik verheug me op je volgende verslag ik zit te genieten. Groetjes Jol

  • 16 Februari 2011 - 09:45

    Jootje...:

    Wat een heerlijk wegdroom verslag. Gezien mijn overvloed aan vrije tijd (ze noemen het ook wel een heeeeele lange vakantie) had ik wel mee kunnen gaan ;)
    Jij gaat je prima vermaken daar en weer veel mooie dingen beleven daar twijfel ik niet aan.
    Geniet en ik kijk uit naar je volgende wegdroom verslag.
    Liefs, Marjon

  • 16 Februari 2011 - 12:25

    Jessica:

    hoi jo

    leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. ik ben weer jaloers hoor. Maar ja de volgende keer ga ik weer mee. ik had een berichtje van amal gekregen hij moet morgen werken. Dus mochten jullie nog een foto hebben voor hem kan je deze geven aan Kasun de bar man dat zal hij wel leuk vinden. mijn moeder moest dacht ik nog die foto laten afdrukken weet ik niet zeker dus als je dat wil vragen thanks.

    Veel plezier daar en tot schrijfs

    xx

  • 16 Februari 2011 - 19:26

    Marieke:

    We spreken elkaar dus veel te weinig..... je zit in sri lanka ! Na de vakantie maar weer eens echt bijpraten en beterschap beloven.

    veel plezier
    groeten marieke

  • 19 Februari 2011 - 17:58

    Marit:

    Wat gaat de tijd snel, nu alweer op Sri Lanka. Je kan ook zo heerlijk vertellen, ik hoor het je zeggen! Wat een belevenis weer. Wat is de wereld toch mooi, groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 10 Mei 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 29248

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 01 Mei 2017

opnieuw naar het dak van de wereld

06 Maart 2016 - 03 April 2016

cái chùy (goedendag op z'n vietnamees)

25 Maart 2015 - 16 April 2015

Route de Maya's

23 Maart 2013 - 08 April 2013

Ayubowan SriLanka

05 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Cavia's in Peru, Chili & Bolivia

13 Februari 2011 - 24 Februari 2011

Ayubowan

14 Mei 2009 - 12 Juni 2009

Naar het dak van de wereld

Landen bezocht: